מישהי מציגה מצגת לאחרים

 5 טיפים לשילוב אינפוגרפיקה שתעביר את המסר שלכם כמו שצריך

אנו נמצאים בעידן שכל כולו עטוף באינספור מידע, ומצד שני היכולת והסבלנות להקשיב לאורך זמן פוחתת משמעותית… אינפוגרפיקה בהעברת מסרים שיווקים היא קריטית להצלחה!
מטרת חוקי האינפוגרפיקה היא להעמיק את המידע הרב שתרצו להעביר באפקטיביות מקסימלית.
אינפוגרפיקה עושה שילוב של תמונות וטקסט בכדי להעביר מידע בצורה שהרבה יותר קל למוח שלנו לקלוט ולהבין.
  אנחנו ממליצים לכם להשתמש באינפוגרפיקה כדי להסביר נושאים מורכבים בפשטות.
למשל, כיצד עובד שירות מסוים או מהם היתרונות של המוצר.

 

טיפ מס' #1
הדגישו מספרים וסטטיסטיקות באמצעות גרפים מעניינים. לדוגמה, נתוני מכירות או נתח שוק.

יש חשיבות רבה להצגת המידע בצורה בהירה וויזואלית שמדגישה מגמות, התפתחויות ותובנות מרכזיות עבור הלקוח.

לדוגמה, במסגרת דיווח חודשי על ביצועי קמפיין דיגיטלי, תציגו מצגת ללקוח. במקום להעמיס במידע ומלל, תציגו גרף המראה עלייה של X% במספר הלידים החודשי בדיגיטל לעומת החודש שעבר.
עוד דוגמה להמחשה: גרף נוסף יראה כיצד חלוקת ההמרות משתנה בין ערוצים שונים עם עלייה בשיעור ההמרות מפייסבוק וירידה לצורך העניין מאורגני.

הגרפים צריכים להיות ויזואליים וברורים עם שימוש בצבעים, עיצוב מודרני וכותרות ברורות שמסבירות את המסקנות העיקריות ללקוח כבר ממבט ראשון.

שילוב נתונים כמותיים עם גרפיקה יפה ואינטואיטיבית הופך מידע מורכב לקל ונגיש יותר ללקוח. הוא יכול לראות במהירות את ההתפתחויות החשובות ולקבל החלטות על בסיס תובנות אלו.


טיפ מס' #2
הדגישו תרשימי זרימה ויזואליים להמחשת תהליכים.
למשל, תהליך הרכישה או השירות באתרכם.

תרשימי זרימה ויזואליים הם כלים נהדרים להצגת פרזנטציות ללקוחות על מנת להמחיש תהליכים עסקיים או שיווקיים.
לדוגמה, במהלך ייעוץ לשיפור מסלול הרכישה באתר, אצור תרשים זרימה המפרט בבירור את השלבים שהלקוח עובר היום בדרך להמרה:

שלב 1: חיפוש מוצרים

שלב 2: הוספה לעגלת קניות

שלב 3: הזנת פרטים אישיים

שלב 4: בחירת אמצעי תשלום

שלב 5: סיום רכישה

כעת ניתן לזהות באופן ויזואלי מהר היכן יש בעיות או חסמים.
התרשים הגרפי ממחיש את התהליך ומסייע להבין אותו לעומק ולאתר הזדמנויות. ניתן לייצג גם תהליכי שירות או כל זרימה אחרת.


טיפ מס' #3
צרו אייקונים ואיורים סכמטיים לייצוג פונקציות שונות של המוצר או השירות הגבוה להמרה.

כאשר נציג מוצר, שירות או פלטפורמה טכנולוגית כלשהי, אנו צריכים לשלב סכמות, איורים ואייקונים כדי לתאר את הרכיבים, התהליכים והפונקציונליות השונה בצורה ברורה ואינטואיטיבית.

למשל, בהצגת מערכת לניהול לקוחות חדשה נשלב בעזרת איור סכמטי את ממשק המשתמש הראשי עם האייקונים השונים – לקוחות, מכירות, שיווק, דוחות ועוד. כל אייקון יהיה מלווה בקו הסבר תמציתי על הפונקציה שלו.

בתיאור תהליך השירות יהיה הרבה יותר קל להבין בצורה חזותית ופשוטה את השלבים – פתיחת קריאה, אבחון הבעיה, מתן פתרון וסגירת הקריאה. שימוש בצורות, חצים וצבעים יסייע להמחשה.

התמונות והסכמות הוויזואליות מוסיפות ערך רב מעבר לטקסט בלבד. הן עוזרות ללקוח לתפוס מהר יותר מושגים מורכבים ולהפנים את ההצעה או המוצר.


טיפ מס' #4
השאירו מקום רווח בעיצוב – אל תעמיסו יותר מדי טקסט ותמונות. כמה מילים בודדות (אפשר עם שילוב של תמונה).
תתיחסו לטיפ הזה כטיפ הזהב!
קבלו כמה טכניקות עיקריות ליצירת עיצוב נקי ובהיר:

– שימוש בפונט ברור וקריא וגודל טקסט מתאים
– הקפדה על מרווחים נדיבים מסביב לטקסטים, כותרות ותמונות
– הימנעות מיותר מ-2 גופנים שונים במסמך אחד
– שמירה על עקביות בעיצוב הכותרות והטקסטים
– שילוב סביב 1-3 תמונות או אלמנטים גרפיים בכל עמוד
– חלוקה ברורה לתתי נושאים וכותרות משנה

הרעיון הוא לאפשר מרווח ויזואלי כך שהעין לא הולכת לאיבוד והקורא יכול להפנים בקלות את המסרים המרכזיים. 
על ידי מיקוד במהות והדגשת הנקודות החשובות בלבד באופן תמציתי ואוורירי, ניתן להעביר מסרים ביעילות רבה יותר.


טיפ מס' #5
השתמשו בצבעים והדגשות- אם יש צבע שונה על הרקע , העין מיד נמשכת אליו

לצבעים והדגשות חזותיות יש השפעה מכרעת על יכולתו של הקורא להפנים מסרים במהירות וביעילות רבה יותר.

צבע הוא כלי רב עוצמה להעברת מסר ויזואלי וקישור מהיר של הקורא לנקודות המפתח והרעיונות המרכזיים שברצוני להבליט. למשל, שימוש בירוק בהיר כרקע לנתוני הצמיחה החיוביים במכירות או שימוש בצבע אדום להדגשת תובנה שיווקית חשובה.

צבעים עזים ובולטים יותר מהרקע "זועקים" לקורא. ניתן גם לשלב מספר צבעים שמסמנים קטגוריות שונות של מידע, כמו כחול לנתונים כספיים, צהוב לשיעורי המרה וכד'.

יחד עם זאת חשוב שלא להפריז עם הצבעוניות ולגרום לעומס ויזואלי. השימוש צריך להיות מושכל וממוקד באלמנטים החשובים.

דברו איתנו

השאירו פרטים והצוות שלנו יחזור אליכם תוך 24 שעות: