
5 טיפים לפרסום אפקטיבי בטאבולה
כמו רוב מערכות הפרסום הממומן, גם המערכת של טאבולה עובדת על פי קמפיינים, כך שאתם יכולים להריץ מספר קמפיינים לצרכים שונים במקביל.
כך תעשו את זה נכון:
טיפ מס' #1
בחרו את הקטגוריה המתאימה – ודאו שהמודעה שלכם מסווגת נכון כדי להגיע לקהל היעד הרלוונטי.
אחת ההחלטות החשובות ביותר ביצירת קמפיין מודעות בטאבולה היא בחירת הקטגוריה והסיווג המתאימים עבור המודעה. הקטגוריה והסיווג קובעים במידה רבה לאילו לקוחות פוטנציאליים המודעה תוצג, ולכן יש לבחור אותם בקפידה כדי להתאים לקהל היעד.
בראש ובראשונה הכירו את מערכת הקטגוריות והסיווגים המפורטת הזמינה בטאבולה. נווטו בקטגוריות ראשיות ומשניות עד שתמצאו את הקטגוריה המדויקת ביותר עבור המודעה שלכם. לדוגמה, אם אתם מוכרים משחקים לפעוטות וילדים עדיף שתסווגו את המודעה בקטגוריית “Kids & Baby” ולא בקטגוריה הרחבה יותר של “Games”. כך תמקדו את החשיפה רק בהורים פוטנציאלים הרלוונטיים. השתמשו בקטגוריות משנה נוספות המייצגות פרמטרים כמו מיקום, מחיר או תת-קטגוריה של מוצר ספציפי. קומבינציה נכונה של מספר קטגוריות וסיווגים מסייעת למקד עוד יותר.
אם אתם מבולבלים בבחירת הקטגוריה, אפשר לבחור מספר חלופות ולפצל ביניהן את תקציב המודעה למבחן A/B כפי שהזכרנו באחד הבלוגים באתר "5 טיפים לקידום ממומן בפייסבוק ". הניסוי יראה איזו קטגוריה מניבה הכי הרבה לחיצות והמרות מבין האפשרויות שנבדקו.
טיפ מס' #2
הקפידו על כותרת מעוררת עניין – הכותרת צריכה להיות ברורה ולעורר סקרנות אצל הקוראים.
הכותרת של המודעה בטאבולה היא לעיתים קרובות הדבר הראשון והיחיד שקוראים רבים יראו לפני שהם מחליטים האם ללחוץ ולקרוא את התוכן עצמו. לכן, גם אם ניסוח המודעה עצמה מעורר ענין, מודעה עם כותרת לא טובה עלולה לפספס קליקים.
כותרת טובה צריכה להיות בהירה ולהעביר מסר פשוט וממוקד על מה המודעה. כדאי לנסח את הכותרת באופן מעורר סקרנות כך שהקורא "ירצה לדעת עוד" וילחץ לקריאה. שאלה מאתגרת, הבטחת תועלת ברורה או סטטיסטיקה מפתיעה הם דוגמאות לאלמנטים שיכולים לעורר סקרנות. אם הקורא מוצא את הכותרת מספיק מעניינת כדי לפתוח ולקרוא, כבר עשית את הצעד החשוב ביותר לקראת המרה ללקוח. חשוב לוודא שהכותרת אינה כללית מדי אך גם לא טכנית מדי, מקפת בבהירות ופשטות את נושא המודעה ומכילה אלמנטים מעוררי סקרנות המעודדים קריאה נוספת.
תתמקדו בעיקר בכותרת ותשקיעו במחשבה עליה, כי כותרת טובה היא הבסיס להצלחת המודעה כולה.
טיפ מס' #3
שלבו תמונה איכותית – תמונה יפה וברורה של המוצר או השירות תמשוך תשומת לב רבה יותר.
התמונה שבוחרים לשלב במודעת טאבולה יכולה להשפיע רבות על שיעורי הלחיצה וההמרה של המודעה. תמונה איכותית ומתאימה היא חיונית כדי למשוך תשומת לב, לתקשר את המסר בצורה ברורה, ולשפר באופן כללי את אפקטיביות המודעה.
ראשית, יש להקפיד על תמונה באיכות גבוהה עם רזולוציה מספקת. תמונה מטושטשת עלולה להרתיע גולשים. יש לשקול לבצע שימוש בתמונה מקצועית שצולמה באולפן או בתאורה טובה.
שנית, התאימו את התמונה למוצר או השירות המפורסם. לדוגמה, אל תשתמשו בתמונה שלא ממחישה את הכישרון שלכם כמעצבי שיער. הראו לקוח מרוצה עם תמונה יפה. זה יותר משכנע.
נוסף לכך, מומלץ להוסיף טקסט קצר על התמונה כדי לחדד את המסר או למשוך תשומת לב לפרט ספציפי בה. גם שילוב עיצוב גרפי מקצועי יכול לתרום לאפקט הכללי.
טיפ מס' #4
כתבו טקסט קולח ובהיר – תארו היטב את המוצר/שירות והתועלות שהוא מספק ללקוחות.
אחרי שמשכתם את תשומת לב הגולש עם כותרת מעניינת, הצעד הבא הוא לשכנע אותו להפוך ללקוח באמצעות תיאור ברור ומקיף של המוצר או השירות. טקסט קולח ובהיר הוא המפתח להצגה אפקטיבית של הצעת הערך.
ראשית, חשוב לתאר בפשטות מה בדיוק המוצר או השירות שאתם מוכרים, גם אם זה נראה מובן מאליו. אחר כך פרטו היטב מהם התועלות והיתרונות שהלקוח יפיק מרכישת המוצרים שלך. למשל אילו בעיות או צרכים הוא עונה עליהם, מה זה מאפשר ללקוח לעשות, וכיצד המוצר משפר את חייו. הצג נתונים כמותיים אם ישנם – למשל אחוזי חיסכון או שיפור בביצועים.
חשוב גם לכלול פרטים מעשיים כגון מחירים, אופציות שונות, אפשרויות למשלוח והחזרה וכדומה. מידע מעשי עוזר לקורא להבין שמדובר בהצעה אמיתית ורצינית שאותה אפשר לרכוש כאן ועכשיו.
טקסט קולח ובהיר הוא טקסט ידידותי לקורא, כתוב בפשטות וקל להבנה. ניסוח ממוקד, שימוש בנקודות וברשימות וחלוקה לפסקאות קצרות מקלים על הקריאה ומסייעים במסע השכנוע.
טיפ מס' #5
כללו קישור לאתר שלכם – קישור ישיר לדף נחיתה רלוונטי באתר יסייע בהמרת החשיפה ללקוחות.
אחד המרכיבים החשובים ביותר במודעת טאבולה אפקטיבית הוא קישור ישיר לאתר העסק או לדף נחיתה ייעודי וזאת כדי לאפשר לגולש שקרא את המודעה ועניין אותו המוצר/שירות להגיע בקלות ולבצע רכישה ישירה, או פעולה רצויה אחרת כמו הירשמות לניוזלטר. ללא קישור כזה, רבים פשוט ימשיכו הלאה וההזדמנות השיווקית תאבד.
מומלץ שהקישור יוביל לדף נחיתה ייעודי באתר ולא רק לעמוד הבית, כדי למקסם את שיעורי ההמרה. בדף הנחיתה צריך להרחיב על המוצר או השירות הספציפי שהמודעה מפרסמת ולאפשר רכישה או ביצוע פעולה אחרת באופן ברור ונגיש. ניתן גם לכלול מבצעים והטבות ספציפיות שיגרמו לגולש לבצע המרה.
שילוב יעיל בין מודעת טאבולה לבין דף נחיתה או עמוד ייעודי באתר הוא אחת הדרכים הטובות ביותר למקסם מכירות ולידים מקמפיין המודעות.