
5 טיפים להצלחת קמפיין ממומן בטיקטוק
כולם יודעים את זה- עתיד הפרסום נמצא בטיקטוק!
על אף שטיקטוק היא פלטפורמה חדשה יחסית, היא כזו שתמיד ממציאה את עצמה מחדש וכל הזמן מוצאת דרכים להשתפר ולהתייעל
טיקטוק הפכה לאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות והמשפיעות ביותר כיום.
לפלטפורמה יש יותר מ-1 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, בעיקר בני נוער וצעירים.
חברות ומותגים רבים מזהים את הפוטנציאל השיווקי העצום בקהל היעד הזה ומנסים לנצל את הפלטפורמה לקידום מטרות פרסומיות, נוכח התובנות השוטפות שעולות מהמשתמשים שלה.
חשוב להבין שכמו בחיים, הכל עניין של ניסוי וטעיה, וכך גם בפרסום הממומן בטיקטוק, לכן חשוב לנו שתשימו דגש על הטיפים שניתן לכם כאן על מנת להבטיח כי הקמפיין שלכם ישיג את התועלת המירבית.
טיפ מס’ #1
קבעו את המטרות שלכם.
התחילו בהגדרת מטרות ברורות לקמפיין שלכם.
האם אתם מעוניינים בהגדלת מודעות למותג?
הגדלת מודעות למותג מגלמת בתוכה יצירת תוכן ויראלי ואטרקטיבי שימשוך צפיות רבות ויחשוף את המותג לקהלים חדשים. לדוגמה, אתגרים ויראליים.
האם אתם מעוניינים בשיפור תדמית?
הצגת המותג באור חיובי ומעורר הזדהות על ידי תוכן שיווקי אותנטי ומחבר.
האם אתם מעוניינים בהגדלת מכירות?
עידוד משתמשים לרכוש מוצרים או שירותים של המותג באמצעות קמפיינים הכוללים קופונים, הנחות ותחרויות.
האם אתם מעוניינים באיסוף נתונים?
ניתוח העדפות הקהל והתנהגותו באמצעות שאלונים, סקרים, ניתוח הערות ועוד כדי לשפר את אסטרטגיית השיווק.
האם אתם מעוניינים בבניית קהילה חזקה?
יצירת קשר אישי וממשק דו-כיווני עם הלקוחות של המותג באמצעות תגובות, שאלות ותוכן ייעודי למעריצים.
בטיקטוק יש מגוון רחב של אפשרויות יצירתיות למטרות פרסומיות, החל מסרטונים קצרים ויראליים וכלה במיני-סדרות, לייבים אינטראקטיביים ועוד. המטרה היא ליצור תוכן איכותי ומעניין שימשוך את תשומת לב המשתמשים ויקדם את מטרות המותג. ניתוח נתונים ומדידה הם חיוניים על מנת להבין מה עובד ומה לא בטיקטוק לצורכי השיווק של העסק.
טיפ מס’ #2
כוונו לקהל היעד.
אחת המשימות החשובות בשיווק בטיקטוק היא הגדרה נכונה של קהל היעד והתאמת התוכן השיווקי לצרכים ולהעדפות של קהל זה, כמו בפייסבוק ואינסטגרם, גם בטיקטוק עליכם להבין את הקהל שלכם וליצור תכנים שוטפים שיתאימו לו, שיעניינו אותו, שישאירו אותו בין העוקבים לאורך זמן.
אם תצליחו ליצור תוכן שמתאים לקהל שלכם, והוא מקבל מזה ערך מוסף, כך הסיכוי שהם יהיו מעורבים גבוה יותר, הסיכוי שתקבלו יותר לייקים, תגובות, שיתופים והודעות.
לטיקטוק יש מספר משתמשים עצום, ועדיין, כל עסק צריך להתמקד בקבוצת לקוחות פוטנציאליים ספציפית עבור המוצר או השירות שלו.
אפיון קהל היעד כולל גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, העדפות תרבותיות, תחומי עניין ועוד. נתונים אלה זמינים בטיקטוק דרך כלי הניתוח והפרסום המובנים בפלטפורמה. ניתן לבצע סגמנטציה מדויקת של הקהל ולהתאים לו תוכן ייעודי.
קחו דוגמה מעשית:
חנות למוצרי גיימינג תוכל להגדיר כך את קהל היעד שלה:
בוגרים צעירים בגילאי 18-35. זה הגיל העיקרי של שחקני משחקי וידאו מושבעים שרוכשים סטטיסטית באופן קבוע ציוד ואביזרי גיימינג.
מין: גברים בעיקר, אך גם נשים גיימריות מהוות פלח שוק הולך וגדל.
תחומי עניין: משחקי מחשב ווידאו מכל הז’אנרים – אקשן, RPG, אסטרטגיה, יריות ועוד, טכנולוגיה וחומרה. סטרימרים ויוצרי תוכן בתחום הגיימינג, אלקטרוניקה וציוד דיגיטלי.
התנהגות צרכנית: רוכשים בקביעות משחקים חדשים עם יציאתם. משדרגים את ציוד המחשב והגיימינג שלהם לעתים קרובות ורוכשים מוצרים נלווים או משלימים, מוכנים להוציא סכומים גדולים יחסית על התחביב שלהם.
מיקום גיאוגרפי: בעיקר עירוניים, במרכזי מטרופולין גדולים. אזורים עם ריכוז אוכלוסייה צעירה ויכולת רכישה גבוהה יחסית.
מאפיינים סוציו אקונומיים: בעלי הכנסה בינונית ומעלה, רמת השכלה גבוהה יחסית, מעמד חברתי בינוני ומעלה, אוריינטציה טכנולוגית.
מקור חשוב נוסף להבנת קהל היעד הוא ניתוח הפרופילים וההעדפות של העוקבים הנוכחיים של העסק בטיקטוק. ניתן ללמוד מהם על התכנים וסוגי הסרטונים שמתאימים ומעניינים אותם במיוחד, בנוסף ליצירת תוכן שיווקי איכותי ורלוונטי, חשוב לעקוב אחר מדדי הצלחה כמו שיעורי מעורבות, צפיות, תגובות ושיתופים כדי לוודא שאכן פונים לקהל היעד הנכון ומשיגים את המטרות העסקיות.
טיפ מס’ #3
הקפידו על איכות הסרטונים.
טיקטוק היא פלטפורמה ששמה בקדמת הבמה שלה סרטוני וידיאו קצרים וקלילים, לכן איכות הוידאו היא מרכיב מכריע וסופר קריטי בהצלחת הסרטונים המשווקים בה. סרטונים עם איכות ירודה עלולים להרתיע צופים, לגרום להם להמשיך לגלול הלאה תוך 2 שניות ולפגוע במותג, לכן חשוב להקפיד על סטנדרטים גבוהים.
ראשית, יש לוודא צילום איכותי עם מצלמה טובה, עדיפות ל4K , עם רזולוציה ופוקוס חדים. התאורה צריכה להיות אחידה ובהירה וככל הניתן יש להימנע מצילומי וידאו כהים מדי או עם רעש. שימוש בעדשות איכותיות וציוד מקצועי כמו סטבילייזר למצלמה ומיקרופון חיצוני יכול לשפר מאוד את איכות הצילום.
בעריכה, יש להגיש סרטון נקי ללא רעשי רקע מפריעים. אפשר להגדיל את האיכות ע”י סינון וחידוד התמונה בתוכנות עריכה. חשוב גם לייצב את התמונה במקרים של צילום רעוע.
העריכה עצמה צריכה להיות דינמית ולכלול מעברים, אפקטים ואלמנטים גרפיים שמושכים את העין האנושית. מומלץ מאוד להנגיש סרטונים עם מסכי כתוביות הכוללים כותרות ומסרים חשובים.
בקיצור ולעניין, השקעה בייצור אטרקטיבי ואיכותי תמקסם את שיעורי הצפייה והמעורבות, כאשר איכות הוידאו היא גורם מפתח בטיקטוק. יישום העקרונות שתוארו כאן יעזרו לשפר את הסרטונים ולייצר תוצאות שיווקיות טובות יותר.
טיפ מס’ #4
יצירת קשר עם קהל היעד.
הקשר האישי והממוקד עם הצופים הוא מפתח להצלחת הקמפיין. נסו לתת לצופים שלכם תחושה שהם חלק מהקהילה שלכם ושהם חשובים עבורכם. תגובות, הגרלות, תשובות לשאלות ומענה מהיר עשויים לשפר את הערך המוסף לצופים ולגרום להם להיות יותר מעורבים. בטיקטוק, התוכן צריך להיות מרתק, יצירתי, מצחיק ומקורי כדי למשוך את תשומת הלב של הצופים, יש אינספור יוצרי תוכן בטיקטוק ואתם צריכים למצוא את הייחודיות שלכם, את המקוריות שלכם.
זכרו, אתם צריכים להיות תמיד עירניים לניתוח הנתונים ותוצאות המדידה כדי לאתר את המקומות בהם ניתן להשתפר.
טיפ מס’ #5
פרסמו בקביעות.
כדי להגיע לקהל רחב יותר ולשמר את העניין של הצופים בתוכן שלכם, חשוב לפרסם בקביעות, אחרת תהיו מחוץ למשחק. תיצרו לעצמכם גאנט.
מה זה גאנט אתם שואלים? נסביר.
גאנט פרסומי (Advertising Gantt) הוא כלי תכנון וניהול פרסום המשמש חברות פרסום, משרדי יחסי ציבור ומפרסמים.
כשאתם בונים גאנט אתם בעצם בונים לו”ז מפורט של פעילויות פרסום ושיווק לתקופה נתונה (בדרך כלל שנה).
למשל: הפקת קמפיינים, קביעת תאריכי פרסום במדיות השונות (יכול להיות של חגים, ימים מיוחדים, מבצעי סוף עונה/שנה), יעדי מכירות ועוד.
גאנט כולל הקצאת תקציבים ומשאבים לכל פעילות שיווקית, הגדרת אחראים וצוותים לביצוע כל משימה, מעקב ובקרה אחר התקדמות הפעילויות מול הלו”ז, זיהוי ומניעה מראש של התנגשויות ועיכובים בלוחות הזמנים.
הגאנט הפרסומי נותן תמונה ברורה של כל הפעילות השיווקית המתוכננת ועוזר לנהל ולתאם בין כל הגורמים המעורבים באופן יעיל.