
5 טיפים להכפיל את המכירות בעגלת הקניות באתר
כל מטרת הקמת העסק היא כמובן מכירות.
השאלה האמיתית היא האם כולם יודעים איך לעשות זאת נכון?
סביר להניח שלא.
מגמת התרחבות המגזר הפרטי של העסקים הקטנים נמשכת ובכל שנה נפתחים אלפי עסקים קטנים ובינוניים. כמו שנפתחים אלפי עסקים, כך גם נופלים הרבה עסקים.
אם כך, נשאלת השאלה מדוע הם נכשלים במקום בו המתחרים שלהם לא?
נשים בצד רגע את העובדה שלעיתים קרובות המדינה שלנו במצבים ביטחוניים לא טובים, את הקורונה שפגעה אנושות בעסקים, ונתמקד בעסקים עצמם.
הרבה מאד עסקים נפתחים בלי מחקר שוק או תכנית אסטרטגית מסודרת, בלי הגדרת מטרות חדות וברורות, אלא נשענים על תרבות ה- “יהיה בסדר”, והרעב והשאיפה להגשים חלום ולהיות בעל עסק מבלי להבין את ההשלכות והמשמעויות של זה, יכולים לפגוע מאוד בעסק.
חשוב שתבינו, שכמובן אנחנו מאמינים בלב שלם שצריך להיות רעב ותשוקה להצליח, אבל צריך בד בבד גם לדעת לאן נכנסים, ובלי ידע מוקדם, זה כמו מגדל קלפים שנופל.
אז לאחר שנים למודות ניסיון, אנחנו רוצים לשתף אתכם את הידע שלנו ולתת לכם 5 טיפים להגדלת המכירות שלכם!
טיפ מס’ #1
הציעו מוצרים קשורים ומשלימים- הציעו ללקוחות מוצרים משלימים למה שהם קונים.
אחת האסטרטגיות הנפוצות והיעילות ביותר להגדלת סלי קניה וממוצע הרכישה של הלקוח היא להציע מוצרים משלימים במחירים אטרקטיביים.
הרעיון הוא לזהות אילו מוצרים יכולים להשתלב היטב עם המוצר המקורי שהלקוח מעוניין בו, וכך בעצם “למכור תוספות” שהלקוח ישמח לרכוש כדי להשלים או לשפר את חוויית השימוש במוצר הראשי.
לדוגמה:
– במקרה של רכישת עציץ לצמח, אפשר להציע גם בונבוניירה יפה שתתאים מחיר מיוחד.
– בעת קניית מחשב נייד, אפשר להציע גם תיק נשיאה איכותי או עכבר אלחוטי במבצע.
– מי שקונה טלוויזיה חדשה ישמח אולי גם לרכוש רמקולים במחיר אטרקטיבי.
וכך הלאה, הרעיון הוא לחשוב מנקודת מבטו של הלקוח ולהציע לו מוצרים נלווים שישלימו עבורו את החוויה או הצורך במחיר טוב, ובכך להגדיל את סך הקניה. ניתן גם לשלב מבצעים מיוחדים על חבילות המשלבות מספר מוצרים.
טיפ מס’ #2
מבצע “קנה 2 במחיר אחד”- הציעו מבצע על רכישת 2 פריטים במחיר של פריט 1. זה יעודד רכישה של כמות גדולה יותר.
מבצעים הם כלי שיווקי מצוין לעידוד מכירות, ו”קנה 2 במחיר 1″ הוא אחד המבצעים האפקטיביים ביותר להגדלת סלי קנייה וסכומי רכישה. הרעיון פשוט – הלקוח מקבל הנחה של 100% על הפריט השני שהוא קונה.
יתרונות המבצע עבור העסק הם משמעותיים. ראשית, כמות הפריטים שנמכרת מידית מכפילה את עצמה. שנית, ערך הרכישה הממוצעת עולה בהתאם. אם בדרך כלל הלקוח קונה פריט אחד, עכשיו הוא ירכוש פריט נוסף.
עבור הלקוח, זה מהווה הזדמנות לרכוש כמות כפולה במחיר זול יותר ליחידה. אם מדובר במוצר בסיסי שהוא ממילא צורך בקביעות, המבצע מאפשר לחסוך כסף משמעותי. זה יוצר תחושת ערך והתלהבות.
כדי למקסם את האפקטיביות, חשוב לבחור מוצרים פופולריים שכדאי לרכוש מהם כמות גדולה יחסית, או מוצרים משלימים שניתן לקנות ביחד. גם חשוב לקצוב היטב את המבצע בזמן על מנת ליצור ללקוח תחושה שאין לו יותר מדי זמן ליהנות מהמבצע. מבצע מוצלח יכול להכפיל בקלות את ההכנסות לתקופה נתונה!
טיפ מס’ #3
הזינו מוצרים שנמכרים הכי הרבה בדפים הראשונים- וציינו כמה יחידות נמכרו בכל אחד מהפריטים הללו, במידה ואלו סכומים גבוהים כמובן.
אחת האסטרטגיות המנצחות ביותר היא להציג בגאווה את המוצרים הכי נמכרים ופופולריים. בנוסף להדגשת עצם העובדה שמדובר במוצרים שנמכרים בתדירות הכי גבוהה, אפשר גם להשתמש בנתוני מכירות מספריים מרשימים כדי לחזק את המסר.
לדוגמה, ניתן לכתוב:
– “שמלת המקסי הכי נמכרת העונה – כבר יותר מ-500 יחידות ב-3 חודשים!”
– “מכנס הג’ינס ששובר שיאי מכירות – קרוב ל-1,000 יחידות נמכרו השנה!”
– “העגילים שלגמרי שברו את השוק! למעלה מ-800 זוגות נרכשו בקיץ האחרון”.
שימוש בנתונים מספריים קונקרטיים יחד עם הדגשה ויזואלית של המוצר עצמו יכול להטות צרכנים מתלבטים לבחור גם הם ברב המכר המבוקש והאהוב על אחרים. אנו בעצם יוצרים “אפקט העדר”.
טיפ מס’ #4
עודדו רכישה ע”י הענקת נקודות ללקוחות נאמנים- אפשרו הצטרפות למועדון לקוחות של העסק ואפשרו לצבור נקודות ששוות כסף בכל קניה!
אחד הכלים האפקטיביים ביותר לשימור לקוחות קיימים ועידוד רכישות חוזרות הוא הפעלת תוכנית נאמנות ומועדון לקוחות. הרעיון הוא לאפשר ללקוחות לצבור נקודות או הטבות כספיות ישירות בתמורה לקניות השוטפות שלהם בחנות.
מומלץ לעודד גולשים להירשם למועדון הלקוחות ולפרט בבירור מהם היתרונות:
– צבירת X נקודות עבור כל ₪X שהוצאו בחנות
– בהגיעכם ל- X נקודות, הנחת X ש”ח בקניה הבאה!
– X נקודות = פריט X במתנה / שוברי קניה בשווי X .
– כל ₪X בקניה מקנים זכות השתתפות בתחרות חודשית/רבעונית.
– מבצעי VIP וקופונים בלעדיים לחברי מועדון הלקוחות.
הצגה ברורה של מנגנון צבירת הנקודות וההטבות בשילוב עם חזות ויזואלית מושכת יכולים לשכנע לקוחות רבים להצטרף למועדון ולהגדיל רכישות חוזרות במטרה לצבור נקודות ופרסים.
טיפ מס’ #5
בצעו הגרלות- תנו ללקוחות שלכם להיות אקטיביים ולפרסם אתכם, ובתמורה תעניקו להם מתנה שווה במיוחד שתוגרל בין כל המסייעים!
הגרלות הן כלי שיווקי מצוין שמטרתו כפולה – הן יוצרות עניין והתלהבות סביב המותג, והן מעודדות מעורבות אקטיבית והפצה ויראלית על ידי המשתמשים עצמם.
לכן, מומלץ לפרסם תחרויות והגרלות מושכות עם פרסים יוקרתיים. למשל:
“השתתפו בהגרלה והרוויחו סוף שבוע ל-2 במלון יוקרה בתל-אביב”
“עקבו אחרינו, העלו את הפרסומת לסטורי והיכנסו להגרלת טלוויזיה בשווי 1499 ש”ח בחינם”
“תגובה + שיתוף + ציוץ = 3 כניסות להגרלת מחשב נייד מקצועי” וכדומה.
חשוב להדגיש במודעה גם מה נדרש מהמשתתפים על מנת להיות כשירים לזכייה – למשל, לעקוב אחר העמוד העסקי של החנות, לשתף את המבצע עם אזכור, או לתייג 3 חברים. זה יוצר אוטומטית שיווק ויראלי רחב.
כמובן שכדי לבנות אמון, חייבים לקיים בפועל את מה שהובטח ולהעניק את הפרס למנצחים.