5 טיפים לבניית אסטרטגיית תוכן עבור לקוח
תוכן הוא המלך!!!
הכל מסתכם בסופו של דבר בתוכן
ולכן צריך ליצור אסטרטגיית תוכן מספיק אפקטיבית שתגדיר איך אתם כבעלי עסק תנהלו תוכן על מנת להשיג את המטרות והיעדים.
אסטרטגיית תוכן אפקטיבית דורשת השקעת משאבים וזמן.
יש ליצור תוכן איכותי, לפרסם אותו באופן עקבי לאורך מן ולבצע אופטימיזציה מתמדת.
התוצאות מגיעות בד"כ בטווח הארוך- חיזוק מוניטין, גידול במודעות למותג ולבסוף הגדלת מכירות או המרות.
זכו שאסטרטגיית תוכן טובה היא השקעה שמשתלמת בהחלט ועל כן יש להשקיע טוב טוב בכך!
קבלו מאיתנו 5 טיפים ליצירת אסטרטגיה נכונה בכל הקשור לתוכן!
טיפ מס' #1
הגדרת מטרות
מה אנחנו רוצים שהתוכן ישיג עבור העסק?
למשל: הגדלת מכירות, יצירת מודעות למוצר חדש, גיוס לקוחות פוטנציאלים.
לפני שמתחילים ליצור כל סוג של תוכן שיווקי – כמו פוסטים במדיה חברתית, מאמרים בבלוג, מיילים שיווקים וכדומה – חשוב להגדיר היטב מהן המטרות אותן אנחנו רוצים שהתוכן ישיג. הגדרת מטרות ברורה ומדידה תאפשר לנו בהמשך לדעת האם התוכן שייצרנו אכן היה אפקטיבי.
דוגמאות טובות למטרות שניתן להציב לקמפיין של תוכן שיווקי הן:
🎯 הגדלה מדידה של 10% במכירות או הזמנות מוצר/שירות X בתוך 3 חודשים.
🎯 גיוס מספר הלקוחות הפוטנציאליים ל-800 חדשים עד תום הרבעון הבא.
🎯 יצירת מודעות של 15% בקרב קהל היעד לשירות חדש שהשקנו בחברה.
העיקר שתפנימו להציב מטרות ספציפיות וכמותיות ולא הצהרות כלליות. זה יאפשר לנו בהמשך לבחון האם עמדנו בתוצאות שרצינו או שיש צורך לשנות משהו בתכנים הבאים. הגדרת מטרות ברורה היא הבסיס לתוכן שיווקי מוצלח!
טיפ מס' #2
זיהוי וניתוח קהלי יעד
מיהם האנשים שאנחנו רוצים שיצרכו את התוכן?
יש להעמיק את ההבנה בהרגלי הצריכה שלהם והאינטרסים שלהם, מהן הבעיות שהם מנסים לפתור.
אחרי שהגדרנו מטרות ברורות למה אנחנו רוצים שהתוכן השיווקי שלנו ישיג, השלב הבא הוא לאפיין היטב את קהלי היעד – מיהם אותם אנשים שאנחנו רוצים שיצרכו ויגיבו לתוכן.
אנחנו צריכים להבין ולנתח:
✔ מהן המטרות, האתגרים והצרכים הייחודיים של קהל היעד
✔ מהם הרגלי הגלישה וצריכת התוכן שלהם
✔ מהם האינטרסים שלהם בתחומים שקשורים למוצרים או השירותים שלנו
✔ אילו בעיות הם מנסים לפתור שהמוצר או השירות שלנו יכול לסייע בהן
✔ ועוד…
ככל שנכיר טוב יותר את קהלי היעד, נוכל ליצור עבורם תוכן רלוונטי ושווה ערך שידבר אל הצרכים האמיתיים שלהם. וכך הסיכוי שהם ימשכו לקרוא ולהגיב יגדל משמעותית.
ניתוח מעמיק של הקהלים אותם אנחנו רוצים להשיג הוא שלב קריטי לפני תחילת הכנת תכנים. אל תדלגו עליו!
טיפ מס' #3
פיתוח תוכן
קביעה של סוג התוכן (תוכן כתוב, וידאו, אודיו וכו'), נושאים, תדירות יצירה וערוצי הפצה שונים. הגיוון הוא חשוב, מומלץ שיהיה מכל סוג!
לאחר שהגדרנו מטרות וניתחנו היטב את קהלי היעד, השלב הבא הוא לתכנן בפירוט רב יותר את התוכן עצמו:
* סוגי תוכן – חשוב שיהיה מגוון רחב של פורמטים: תוכן כתוב (מאמרים, פוסטים), תוכן ויזואלי (תמונות, אינפוגרפיקה), וידאו, פודקאסטים, מצגות ועוד. גיוון של סוגים יאפשר לדבר למגוון העדפות של הקהלים.
* נושאים – מומלץ לפרוס נושאים ותתי נושאים לפחות ל-3 חודשים קדימה. למשל מאמר על X בשבוע הראשון, על Y בשני וכו'. כדאי לבחור נושאים סביב האינטרסים והבעיות בהם הקהל שלנו מתמודד.
* תדירות – עדיף לקבוע יעד של לפחות פריט תוכן אחד לשבוע. קצב עקבי חשוב כדי לשמור על נוכחות ורלוונטיות.
* ערוצים – חשוב לפרסם במגוון ערוצים: פלטפורמות מדיה חברתית, אתר האינטרנט של העסק, ניוזלטר למנויים, מערכות כמו מערכות-CRM ועוד. כך נגיע לכמה שיותר אנשים מהקהלים שלנו.
תכנון יסודי של התוכן קריטי כדי שנוכל לייצר אותו באופן עקבי ואיכותי על פני זמן.
טיפ מס' #4
מדידה ואופטימיזציה
מעקב אחר ביצועי התוכן באמצעות מטריקות שונות ושיפור מתמיד. נתחו מה עובד ומה לא באמצעות מדדים כמו צפיות והמרות.
שלב קריטי נוסף בתהליך פיתוח התוכן הוא מדידה ואופטימיזציה מתמדת. אחרי שהשקנו את התוכן, חשוב לעקוב בקפדנות אחר הביצועים שלו כדי להבין מה עובד ומה כדאי לשפר.
אנחנו צריכים להגדיר מראש מהם המדדים והיעדים שלפיהם נמדוד את הצלחת התוכן. למשל: מספר צפיות בדף, שיעורי הקלקה, שיעור המרה ללידים/לקוחות, זמן באתר, אחוזי נטישה וכדומה.
בהתאם לנתונים והתוצאות, נוכל מדי פעם לבצע אופטימיזציה – שיפור ושינוי בתכנים לפי הניתוח שערכנו.
למשל, אם ראינו שתכנים מסוימים ממירים טוב יותר, נגדיל את כמותם. או שנבין שקהל מסוים מגיב פחות ולכן נבחר נושאים המתאימים יותר לאותו קהל.
תהליך הבקרה, המדידה והאופטימיזציה המתמדת הם קריטיים כדי שנוכל לשפר כל הזמן את אפקטיביות התוכן השיווקי.
דאגו ליישם תהליכים כאלה!
טיפ מס' #5
שימו לב לזמנים בהם המגע עם הלקוחות שלכם הוא הגבוה ביותר ותזמנו את המודעות בהתאם כדי למקסם חשיפה.
תזמון המודעות הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר ביצירת אסטרטגיית תוכן מוצלחת. השעה והיום בשבוע שבהם בוחרים לפרסם תוכן משפיעים באופן משמעותי על רמת החשיפה וההתאמה לקהל היעד.
כאשר מדובר ברשתות חברתיות, שעות אחר הצהריים והערב טובות יותר מבחינת מעורבות המשתמשים.
עם זאת, קהל היעד שלך עשוי להציג דפוסי גלישה שונים. כדאי לבחון את הנתונים עבור קהלך בפלטפורמות השונות ולתזמן בהתאם.
בנוסף, שווה להתאים את תדירות הפרסומים לקצב צריכת התוכן המאפיין את הקהל. פרסום יומי או אפילו כמה פעמים ביום עלול ליצור תחושת עומס, בעוד שפרסום שבועי או חודשי עלול שלא לספק מספיק עדכונים.
כחלק מאסטרטגיית התוכן, חשוב לבצע בדיקות A/B ולנתח את הנתונים כדי למצוא את שילוב התדירות והתזמון האופטימלי עבור הקהל שלך.
בנוסף לתזמון, חשוב למקסם את החשיפה גם באמצעות קידום ממומן, שיתופי פעולה, ויצירת תוכן שזוכה למעורבות והפצה אורגנית מצד הקהל.
תזמון נכון, בשילוב עם תוכן איכותי ואסטרטגיית קידום מתאימה, יבטיח חשיפה מרבית ויעילה ביותר לקהל היעד שלך.
